Шукати в цьому блозі

Природознавство 4 клас (робота на карантині)


16.04.2020р.





                         




14.04.2020р.

                          

09.04.2020р.

Параграф 36

"Водойми україни"

Прочитайте уважно параграф. 

Виконати тест за посиланням 

Виконайте контрольну роботу 

Контрольна робота з природознавства №5
Тема: Водойми України. Ґрунти.
Учень______________________________
Варіант 1
Тести (по 0,5б.)
1.____     2._____     3._____     4.____      5._____     6.______

7.Допиши речення: (2б.)
Джерела, річки, моря, болота, ставки, озера – це ________________.
Водойми поділяються на __________________і ___________________.
8.Впиши назву водойми: (3б.)
Світязь - ____________________, Південний Буг - _______________________,
Канівське - _____________________, Ялпуг -___________________________,
Каховське - _______________________, Чорне - _______________________.
9.Підкресли, що входить до складу ґрунту: (1б.)
Вода, кам’яне вугілля, пісок, глина, деревина, повітря, перегній.
10. З’єднай назву з її визначенням: (1,5б)

Озеро •                         • це штучна річка.
Болото   •                    • водойма, що виникла в природних западинах.
Канал •                        • озеро, яке поступово міліє і заростає рослинами.
11. Чому важливо зберігати джерела води чистими, не забруднювати їх? (1,5б.)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________. 
Контрольна робота з природознавства №5
Тема: Водойми України. Ґрунти.
Учень______________________________
Варіант 2*
Тести (по 0,5б.)
1.____     2._____     3._____     4.____      5._____     6.______

7. Дай визначення: (2б.) Водойма – це -________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Річка – це -_________________________________________________________
_________________________________________________________________.
8. Заповни таблицю: (3б.)
Водойми
Штучні Природні
1.
2.
3.
4. 1.
2.
3.
4.

9. Впиши назву водойми: (3б.)
Світязь - ____________________, Дністер - _______________________,
Стрий - _____________________, Синевір -________________________,
Каховське - ______________________, Азовське - ______________________.
10. Які організми живуть у ґрунті і як вони впливають на ґрунт? (1 б.)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Розробки уроків - Природознавство 4 клас (за підручником Т.Г. Гільберг) -

Урок 47. ВОДОЙМИ УКРАЇНИ

Мета: уточнити та розширити знання учнів про водойми України, про річки, їх будову, особливості гірських і рівнинних річок; розвивати пізнавальний інтерес, мовлення; виховувати бережливе ставлення до багатств рідного краю.

Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додатковий матеріал до уроку на с. 84)
IIIПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про водойми України.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь учителя
— Вода — цінний дар природи. Без води не було б життя на Землі. Тому до водойм треба ставитися дбайливо, по-господарськи їх використовувати та охороняти.
—  Які водойми ви знаєте?
— В Україні налічується 70 тисяч річок, з них близько 4 тисяч — завдовжки понад 10 км, 137 річок — завдовжки понад 100 км.
— Дніпро — найбільша в країні і третя за величиною в Європі (після Волги і Дунаю) річка. Вона бере початок на півночі Смоленської області і котить свої води до Чорного моря через Росію, Білорусь, Україну, долаючи шлях 2201 км. У межах України довжина Дніпра складає 981 км. Найбільшими притоками Дніпра є Прип’ять і Десна. Меншими за величиною є Тетерів, Псел, Ворскла, Рось, Самара, Конка, Інгулець. Усього у басейні Дніпра — 1424 притоки.

Дністер — друга за величиною річка України, яка протікає у семи областях. Початок бере на північному сході схилу Карпат і впадає у Дністровський лиман Чорного моря. Загальна протяжність річки — 1352 км. Протяжність Україною — 692 км. На території України в Дністер впадають майже 500 річок.
Південний Буг — річка на південному заході України. Єдина велика річка України, що повністю протікає по її території. Довжина річки — 857 км. Південний Буг має 301 приток, кожен з яких завдовжки до 10 км.
До великих річок належить також Сіверський Донець. Його довжина складає 1053 км, а в межах України — 672 км.
Дунай — друга за протяжністю (після Волги) річка в Європі. Довжина — 2960 км. Її називають «інтернаціональною» річкою, оскільки від витоку до гирла вона протікає по території або по межі 10 держав.
— Ріки України — це багатство нашої Батьківщини. З давніх часів вони використовуються як судноплавні шляхи для перевезення вантажів і пасажирів. На річках побудовані гідроелектростанції. Воду річок використовують для зрошування земель, а також там розвинене рибне господарство.

2. Робота за підручником (с. 113-116)
Вправа «Мікрофон»
Учні відповідають на запитання на с. 113.
— Як утворюється джерело?
— Приємно напитися джерельної води. Запишіть, чому вона чиста і холодна.
— Що відбувається з водою, коли вона проходить через товщу землі? Дайте правильну відповідь: очищається, забруднюється, нагрівається, охолоджується.
— Як утворюється річка?
— Що таке виток річки? Що може бути витоком річки?
— Розкажіть за малюнком 103 про річкове русло.
— Розкажіть за малюнком 104 про будову річки.
— Які притоки є у Дніпра?
— Як визначити лівий і правий берег річки?
— Які бувають річки?
— Що ви дізналися про рівнинні і гірські річки?
— Назвіть рівнинні річки України. Розкажіть про них.
— Назвіть гірські річки.

— Чим живляться річки?
Учні виконують практичну роботу на с. 116.
— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника».
— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 116.
— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?
3. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1. Гра «Відгадай»
— Про яку річку йдеться?
«Коли ми під’їхали до річки, мені стало ніяково. Вода мчала зі скаженою швидкістю, увесь час чувся гул каменів, що перекочуються. Мій кінь тривожно пирхав, а у мене від швидкої течії починала крутитися голова, але потрібно було, не втрачаючи часу перебиратися на ту сторону, оскільки вода прибувала з кожною хвилиною».
«Привільно несе свої могутні води красуня річка, чим далі вона тече, тим стає багатоводнішою, ліниво, спокійно течуть її прозорі води, тут можна бачити багато піщаних мілин, у весняну повінь річка широко розливається».
2. Гра «Закінчи речення»
Річки несуть свої води у...
Місце, де починається річка, називається...
Місце, де річка впадає у море, озеро або іншу річку, називається...
Руслом називається...
Гирло це — ...
Кожна річка має...
Річки впадають...
Менші річки, що впадають у велику річку, називаються...
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Чого вас навчив сьогоднішній урок?
— Назвіть річки України.
— Яка річка найдовша?
— Де бере початок Дніпро?
— Назвіть притоки Дніпра. (Прип’ять, Псел, Ворскла, Десна)
— Де бере початок Дністер?
— Де протікає Сіверський Донець?
— Куди впадає Південний Буг?
— Де на території України протікає Дунай?
— Які бувають річки?
— Розкажіть про будову річки.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник (с. 113—116).
Знайти прислів’я і приказки про річки, дібрати пісні, у назвах яких згадуються річки, скласти вірші про річку.

07.04.2020р.
Природознавство
#35 Природне паливо та його запаси в Україні 
Прочитати параграф 35 в підручнику . Виконайте тест перейшовши за посиланням. 


02.04.2020р
Параграф 34.

Корисні копалини України.



31.03.2020р
Параграф 33
Форми земної поверхні України і свого краю.
ТЕМА: Форми земної поверхні України і свого краю.
МЕТА: формувати уявлення про форми земної поверхні України, сформувати поняття рівнини,височини,низовини, горби, гори, гірські хребти,долини, поглибити знання учнів про краєвиди довкілля, розвивати пізнавальний інтерес, практичні навички роботи з картою, зошитом, підручником, вміння порівнювати, знаходити спільні та відмінні ознаки, збагачувати словниковий запас, виховувати любов до природи рідного краю, бережливе ставлення до довкілля.
ОБЛАДНАННЯ: таблиці, роздавальні карти, фотокартки, листівки із зображенням різних форм земної поверхні України, відеофільм з краєвидами рідної України.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
I.                  Організаційний момент.
Створення емоційно-сприятливого мікроклімату на уроці.
Діти, давайте посміхнемося один одному. Я сподіваюсь, що з посмішкою ваш настрій покращився, залишайтеся у такому настрої  і розпочнемо роботу на нашому уроці. Проводити  урок мені будуть сьогодні допомагати: експерти, члени інформаційного бюро. А разом ми розпочинаємо урок природознавства.
Україна! Чарівний і неповторний край. Неможливо відвести очей від її широких полів, від тихих заводей річок із вербами, від густих лісів, сповнених ароматами, від хлібородних степів. А чудова земля півдня, омита теплими водами Чорного та Азовського морів, із цілющим кліматом і незабутніми пейзажами. А Українські Карпати? Це симфонія природи, звуки якої хвилюють в усі пори року: гірські схили і долини з невеличкими селами і містами – то засніжені, то полум'яні в осінньому вбранні, то заквітчані навесні, то яскраво-зелені влітку.

                                                Найкраща в цілім світі
Люблю я в рідному краю
Веселі співанки пташині,
і річки бистру течію,
і руту-м’яту при долині.
Пропахлі вітром колоски,
гінке-гінке безмежне поле,
і мамин хліб, і ті стежки,
Як ними вранці йду по школи.
І перші проліски в гаю,
і щедре сонечко в блакиті.
Люблю Вітчизну я свою,
Вона – найкраща в цілім світі.
                                                                                                 Л.Компанієць
- А що ви вже знаєте про Україну?
Це я зараз перевірю за допомогою тест-опитування. На партах у вас лежать картки.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Тест-опитування
1)           На якому материку розташована Україна?
а) Африка;     б) Євразія;     в) Австралія.

2) Скільки країн мають спільні кордони з Україною?
  а) 7;                б) 6;                      в) 9.
3) Які моря омивають береги України?
а) Карибське;     б) Балтійське;     в) Чорне;     г) Азовське.
4) Які річки протікають територією України?
а) Дніпро;     б) Дністер;     в) Нева;     г) Дунай.
5) Яке місто є столицею нашої держави?
а) Донецьк;     б) Київ;    в) Черкаси;     г) Харків.
6) Які гори розташовані на території України?
а) Анди;     б) Карпати;     в) Кавказькі;     г) Кримські.
                                                                                                         Бал  
Перевірка:
1
2
3
4
5
6
б
а
в г
а б г
б
б г





IIІ. Повідомлення теми і завдань уроку
       Сьогодні на уроці ви продовжите вивчати тему «Природа України»  і познайомитесь із формами її земної поверхні, розкриєте поняття рівнини, височини, низовини, горби, гори, гірські хребти,долини,  порівняєте і знайдете спільні та відмінні їх ознаки.
IV. Актуалізація опорних знань учнів
-                Що ми знаємо про форми земної поверхні?
Про це нам розповість інформатор.
(Земна поверхня неоднорідна: в одних місцях вона рівнинна, в інших піднімаються гори, є ділянки знижені і, навпаки, підвищені. Сукупність усіх нерівностей земної поверхні називають рельєфом. Основними формами рельєфу Землі є гори і рівнини.
На фізичній карті різними кольорами зображені форми рельєфу: гори – коричневим, низовини – зеленим)
V. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
-                Якщо поглянути на карту, то можна сказати, що Україна має рівнинну  форму поверхні.
-                А що таке рівнина? Знайдіть відповідь на це запитання у підручнику  на  с.104
 Рівнини – це території суші, які мають рівну поверхню. Рівнини   поділяються   на  низовини   і височини.
-                Про низовини нам розповість експерт.
(Низовини позначаються зеленим кольором. На півночі України розташована Поліська низовина. Поверхня її заболочена, здебільшого з невисокими підвищеннями – горбами. На північному сході її продовжує Придніпровська низовина. Територія її горбиста з безліччю ярів і балок. Через це поверхня здається хвилястою. Південь України займає Причорноморська низовина.)
-                Про  височини  нам розповість експерт.
(Височини  позначаються на карті жовтим і світло-коричневим кольором.
На території України знаходяться височини: Волинська, Подільська, Придніпровська, Донецька і Приазовська. Це також рівнини. Але на них підвищення сягають іноді близько 500 м.)


 

















Отже, на рівнинах є горби.
-                А що таке горб?
Пагорби це височини на поверхні рівнини заввишки від 10 до 200м.
    Розгляньте зображення горба.

Частини пагорба
1 – підніжжя; 2 – крутий схил; 3 – пологий схил; 4 – вершина
З яких частин він складається? (У горба розрізняють: підніжжя, крутий схил, пологий схил, вершину. Як правило, схили вкриті рослинністю.)
    Порівняйте схили горба. (Один схил горба крутий, інший – пологий).
- Крім рівнин, горбів до форм земної поверхні належать і гори.  Погляньте на зображення різних гір.
-                А що таке гори?
Знайдіть відповідь на це запитання у підручнику  на с. 105
Гори – це ділянки земної поверхні, що високо підняті над рівнинами.
Їх висота може бути від 1000 до 2000 метрів. Залежно від висоти гори бувають низькі (від 500м до 800м), середні (від 800м до 2000м) і високі (понад 2000м). А за віком гори поділяють на старі і молоді. Поодинокі гори на планеті зустрічаються рідко. Частіше вони тягнуться рядами. Ряд гір називають гірським хребтом.
    Розгляньте  будови гори.
Частини гори
1 – підніжжя; 2 – крутий схил; 3 – пологий схил; 4 – вершина
- Так як і горб, гора має підніжжя, схили і вершину. Схили можуть бути пологими і крутими. Вершини високих гір гострі, вкритті снігами та льодовиками.
Заповнення таблиці «Порівняльна характеристика гори та горба»
-                Складемо порівняльну характеристику .
    Визначте спільні ознаки гори і горба. (І горб, і гора мають однакові складові частини: підніжжя, схили, вершину.)
     Визначте їх відмінні ознаки. (Гори є набагато вищими, ніж горби. У горба вершина заокруглена, а у гори – гостра. У гори чітко виражене підніжжя, а у горба відбувається плавний перехід від рівнини до схилу. Схили
у гори є крутішими, ніж у горба.)
-                Які  гори є на території України про це нам повідомлять експерти.
Карпати це гірська система, яка розташована в центрі Європи. Вона простирається дугою на 1500 км. На  заході України лежить лише частина цієї системи Українські Карпати.
Українські Карпати молоді гори, з конусоподібними вершинами, із невисокими хребтами та положистими схилами, між яких знаходяться долини. Найвища вершина Карпат гора Говерла. Її висота 2061 м. Льодовиків в Карпатах немає, але сніг лежить дуже довго. Часто він сходить лавинами, і тому завдає шкоди природі,  людям. Карпати вкриті густими лісами.
На Кримському півострові дугою височіють Кримські гори. Їх найвища вершина гора Роман-Кош заввишки 1545 м. Кримські гори розташовані в південній частині Кримського півострова. Вони складаються з трьох паралельних рядів, розділених між собою неширокими долинами. Частина Кримських гір складається з вапняків. Це свідчить про те, що в давні часи Кримський півострів був під водою. Кримські гори молоді, не дуже високі. В них знаходиться велика кількість печер. Це робота вітру, сонця і води. Характерна особливість гір круті південні схили, а положисті північні. В Криму росте багато вічнозелених рослин.
Фізхвилинка 
А зараз трішки відпочинемо.
Станьте, глибоко вдихніть.
До гори ми вже йдемо.
Ось – підніжжя, ось – вершина,
Лівий схил і правий схил.
Піднімаємсь на вершину
Оглядаєм все довкола.
Уявіть, що ви – гора.
Покажіть своє підніжжя,
вершину,
правий схил крутий,
а лівий схил – пологий.
Молодці! Продовжимо роботу.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Практична робота з фізичною картою України  
Відкрийте  атласи на с. 6-7, розгляньте на карті України поверхню землі.
– Який колір переважає? Про що це свідчить?
– Знайдіть і прочитайте назви низовин, покажіть їх.
– Знайдіть і прочитайте назви височин, покажіть їх.
    Визначте, де на території України знаходяться гори.
VII. Узагальнення та систематизація знань
1.  Виконання завдань у зошиті
2. Дидактична гра «Упізнай мене»
·               У мене є підніжжя та схил, а моя вершина так високо піднімається в небо, що доводиться одягати білу шапку, бо холодно! (Гора)
·               А я - територія суші, яка має рівну поверхню.(Рівнина)
·               Я – підвищення на рівнині. (Височина)
·               А ми гори розміщені рядами. (Гірські хребти)
·               А ми знаходимось між гірськими хребтами. (Долини)
VІІI.         Підсумок уроку.
– Що нового ви дізналися на уроці?
– Якою є форма  поверхні України?
ІX. Домашнє завдання
1.     Опрацювати статті підручника (с. 103-106). Підготувати відповіді на запитання.
2.     Закінчити виконання завдань у зошиті .
3.     Творче завдання: скласти невеличкий твір на тему «Де я побував» (за бажанням)
X. Рефлексія
-                Подумайте і визначте якість своєї роботи на уроці.
На дошці висять ілюстрації «Рівнина», «Горб», «Гора»

Ті діти, хто згоден з висловлюванням:
«На уроці мені було нецікаво, я слухав неуважно, матеріал уроку не зрозумів»,
прикріпіть малюнок «Веселого туриста»  біля «Рівнини».

Ті учні, хто вважають:
«Я уважно слухав, але зрозумів не весь матеріал урок»  прикріпіть малюнок «Веселого туриста» до «Горба».

Ті учні, які впевнені, що «Я уважно слухав. Я все зрозумів. Я можу скористатися отриманими на уроці знаннями», прикріпіть малюнок « Веселого туриста» до «Гори».

Майже всі «Веселі туристи» опинилися на горі, значить, ви відмінно попрацювали, і тепер вам будь-які гори будуть по плечу.

                                               


За роботу на уроці відмінні оцінки отримують мої помічники, а також ті хто активно працював.
-                Урок закінчено. Спасибі за співпрацю.




19.03. 2020р.
 Україна на карті світу
параграф 32

Тема: Україна на карті світу . Карта України. 
Мета: Продовжити знайомство учнів з картою світу. Навчити їх знаходити на карті світу Україну, визначати її кордони, географічних сусідів, природні зони, знаходити на карті України міста, великі річки, гірські масиви. Формувати в учнів практичні навички роботи з картою, підручником та іншими джерелами
            Розвивати в учнів логічне мислення, пам`ять, звязне мовлення, уміння працювати з картою.
            Виховувати любов до Батьківщини, рідної домівки, культурних цінностей свого народу.

Хід уроку
І. Організаційний момент
- Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром
-         Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас!
І запрошуєм ласкаво
На урок в 4 –й клас!
-Спочатку сядуть дівчатка, бо вони краса і ніжність
- Потім хлопчики – сила та мужність
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.     Створення емоційного клімату в класі

-  Діти, а чи знаєте ви, що в світі нараховується більше 200 країн. Саме так. Всі вони різні за розмірами : є великі і середні території, а є зовсім маленькі. Одні з них заможні, а інші бідніші. Усі країни мають назви.
-  Ось послухайте вірш і скажіть про яку країну йде мова у вірші?

Є на світі така сторона,
Золотими дощами умита,
Де холодні криниці без дна,
Де я можу душею спочити.
Є на світі така сторона,
Неповторна, єдина, одна,
Щедрим сонцем, любов'ю зігріта

-                     У якій країні ми живемо?

2.     Створення асоціативного куща


                                 Україна

-Чуючи слово «Україна», що вам спадає на думку?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
       Актуалізація опорних знань

- Сьогодні ми розпочинаємо нову тему «Природа України»
- Прочитайте тему уроку «Україна на карті світу. Карта України»
- Як ви гадаєте, що ми сьогодні будемо досліджувати?
- Сьогодні ми продовжимо з вами знайомство з картою світу, навчимося знаходити на ній Україну, показувати її кордони, попрацюємо з картою України, визначимо сусідів України, навчимося знаходити найбільші річки, озера, міста, гори.

- Давайте пригадаємо:

- Скільки всього є материків?
- На якому материку розташована Україна?
- Покажіть його
- У якій частині світу ми живемо?
- Покажіть Європу на карті
- У якій півкулі знаходиться Європа?
- Покажіть Європу на карті півкуль
- А яка країна найбільша в Європі?
- Давайте знайдемо на карті нашу Україну
- А як ви думаєте на якій карті ми краще побачимо всю нашу Україну?

ІV. Вивчення нового матеріалу
1.     Розповідь учителя
-         Погляньте на карту України
Ось зазначені межі української землі, де з давніх – давен жив і зараз живе український народ. Величезні простори займає наша країна. Якби ми задумали пройти пішки із заходу на схід, то для цього знадобилося б близько 100 днів, бо простір цей простягнувся на 1300 км зі сходу на захід, а з півночі на південь – на 900 км
Розмірами території вона поступається лише Росії та Казахстану. І перевищує площу країн – Франції, Іспанії.
-                     Обведіть, будь ласка, олівчиком кордони України на своїх картах
-                     А що ж таке кордон? (Уявна лінія, межа, яка відділяє одну країну від іншої)
-                      А яка ж наша країна?
-                     Треба самому подивитися, тоді і зрозумієш.
-                     Ну що ж, вирушаємо у подорож Україною
-                     А подорожувати будемо під таким девізом:
          Подорожуй по Україні!
          В радості живи!
          Розум, фантазію прояви
          Активним і уважним будь
          І про кмітливість не забудь
-                     А здійснити подорож нам допоможе 6 центрів: центр географів, центр інформаторів, геологів, гідрологів, біологів, зоологів
-                     Кожен центр отримав завдання і підготував коротке повідомлення.
2.     Виступ центрів.
Центр геологів.
Форми земної поверхні України.
Поверхня нашої країни різноманітна. Більшість території України переважно рівнини. Найбільша низовина є Поліська. Південь України займає Причорноморська низовина. На території України знаходяться і височини: Волинська, Подільська, Придніпровська, Донецька, Приазовська.
На сторожі багатих і щедрих українських земель височать гірські хребти. На заході – це Карпати. Найвища вершина Карпат - гора Говерла. Має висоту 2061 м. На Кримському півострові дугою височать Кримські гори. Їх найвища вершина - гора Роман - Кош, заввишки 1545м.
Центр гідрологів.
Водні ресурси.
На території України нараховується близько 70 000 великих і малих річок. Найбільша річка країни - Дніпро. Загальна довжина Дніпра - 2201км, а в межах України – 1121 км. Річка Дніпро протікає через столицю України - місто Київ. На півдні нашої країни завершують свій шлях повноводні річки Дністер і Дунай. До великих річок України належать також Південний Буг, Сіверський Донець. Багата наша Земля і на озера. Найбільше озеро Сасик, а найглибше - Світязь

Центр інформаторів.
Загальні відомості України.
Україна - самостійна незалежна держава. Вона знаходиться на материку Євразія. Територія нашої країни повністю знаходиться в Європейській частині. За площею Україна найбільша серед країн Європи. Її площа - 603, 7 тисяч квадратних кілометрів. Україна межує з 7 державами Землі. На заході її сусідами є: Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія. На південному заході - Молдова, на півночі – Білорусь. Найдовші її кордони з Росією. Протяжність усього кордону України - 6500 км.
Центр зоологів.
Тваринний світ України.
Територію країни заселяє різноманітний тваринний світ. Тут водяться різні звірі: зубр, лось, олень, козуля, заєць, миші, вовк, лисиця, борсук, білка, їжак, гадюка, ящірка. Високо в небі літають птахи: лелеки, зозулі, іволги, орли. Багато з них занесено до Червоної книги України.
Для збереження й охорони природи України створено заповідники: Поліський, Асканія-Нова, Карадазький, Карпатський, Кримський, Ялтинський.

Центр біологів.
Рослинний світ України.
У північній частині країни переважають хвойні дерева, а також граб, береза, липа, осика. Зачаровують своєю красою вічнозелені рослини півдня. Серед них: стрункий кипарис, розкішні пальми, магнолія, кедр, лавр. Ранньою весною в лісі зацвітають підсніжники, проліски, ряст, фіалки, купина, конвалія. Багато з них занесено до Червоної книги України.

Фізкультхвилинка

3.     Практична робота
-         Знайдіть Україну на карті світу,півкуль
-         Чому на карті півкуль багато блакитного кольору, а на фізичній карті України – мало?
-         Які кольори переважають на фізичній карті? Чому?
-         Покажіть на карті кордони України
-         Наведіть на контурній карті кордони України
-         Позначте столицю України
-         З якими країнами межує Україна? Покажіть їх на карті
-         Позначте на карті Польщу
-         Які гори простяглися на території України?
-         Які ріки протікають? Яка з них найдовша?
-         Позначте Дніпро на карті
-         Які найбільші  міста України?
-         Скільки всього областей?
-         В якій області ми живемо?
-         Позначте її на контурній карті

V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Узагальнення вивченого матеріалу у віршах
- Давайте ще раз підсумуємо що ми дізналися сьогодні про Україну
1. Є в центрі Європи чудова країна,
    Сягає корінням у сиві часи.
    І це – незалежна моя Україна!
    Тут гори Карпати, степи і ліси

2. Шістсот  і чотири  ще тисяч гектарів
    Приблизно таку має площу вона
    А Київ – столиця у храмах і славі
    Та ріки – Дніпро, Дністер, Буг і Десна

3. Грунти чорноземні, джерела цілющі.
    Озера блакитні та клімат м’який.
    Козацька звитяга повік невмируща.
    Та шлях до свободи завжди нелегкий.

4.  Кругом нас держави на кожному боці:
На північ від нас білоруси живуть
На Заході – Польща, словаки, угорці,
Молдови й румунів кордони ідуть

5.  На сході Росія із нами межує,
На півдні є Чорне й Азовське моря
Усіх областей у нас є двадцять чотири.
Та ще й Автономна Республіка Крим

6.  Шляхами тяжкими іти довелося,
Та хлібом і сіллю стрічаєм братів
Наш прапор, як небо і жовте колосся,
Щоб кожен у праці і радості жив  

2.     Гра «Розплутай павутинку»

Знайдіть  зайву країну

3.     Робота в групах
Гра «Піраміда міст»

Користуючись картою, за 2 хв скласти із назв міст України піраміду так, щоб кожна наступна назва була на одну букву довша за попередню.

4.     Гра «Розшифруй і покажи»

VІ. Підсумок уроку

1.     Фронтальна бесіда
-         У якій же частині світу розташована Україна?
-         Якою вона є за площею серед країн Європи?
-         А серед країн Євразії?
-         Покажіть на карті Україну
-         Якими морями омивається Україна?
-         Які гори є на території України?
2.     Оцінювання
V ІІ. Домашнє завдання
-         Ось і закінчується наш урок. Але наша подорож по Україні ще не дійшла свого завершення. Ми продовжимо мандрувати картою України  на інших уроках, дізнаємося ще багато нового та цікавого про нашу рідну Україну.
С. 101 – 103 – опрацювати
Скласти подорож фізичною картою України




-         Подорожуючи рідною країною, ми впевнились, що народились і живемо на такій чудовій мальовничій землі!
Ми – українці!
Україна – це наша земля, це наша Батьківщина!
Весна така квітуча тільки в Україні!
Небо таке блакитне тільки в Україні!
У нас одна країна – рідна Україна!
Україна була. Є. І буде могутньою, заможною, прекрасною!
В кожному серці – Україна!
І на згадку про наш урок  всім  хочу подарувати часточку свого серця, в якому живе Україна


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           















                           Тестова робота


Немає коментарів:

Дописати коментар